Zarząd Województwa Łódzkiego
ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora
Łódzkiego Domu Kultury
ul. Traugutta 18, 90-113 Łódź
(siedziba tymczasowa ul. Dowborczyków 18, 90-019 Łódź)
Celem konkursu jest wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora Łódzkiego Domu Kultury – instytucji kultury, dla której Organizatorem jest Samorząd Województwa Łódzkiego, na okres 3 lat, w oparciu o zasady określone w art. 16 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2024 r. poz. 87).
I. Wymagania formalne wobec kandydata przystępującego do konkursu:
1) złożenie pełnego kompletu wymaganych dokumentów, przygotowanych zgodnie z wymogami wskazanymi w ogłoszeniu w pkt. II, w terminie określonym w pkt. V,
2) wykształcenie wyższe magisterskie,
3) 2 lata stażu pracy na stanowiskach kierowniczych w instytucjach kultury lub administracji rządowej lub samorządowej albo 2 lata doświadczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej w sektorze kultury,
4) złożenie autorskiego programu realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju instytucji kultury (zwanego dalej programem działania instytucji) na okres 3 lat (załącznik nr 1 do ogłoszenia).
II. Dokumenty składane przez kandydata:
1) list motywacyjny z własnoręcznym, czytelnym podpisem,
2) kwestionariusz osobowy z własnoręcznym, czytelnym podpisem (załącznik nr 2 do ogłoszenia),
3) program działania instytucji, o którym mowa w pkt. I. 4), w formie papierowej
z własnoręcznym, czytelnym podpisem,
4) kopie dokumentów potwierdzające posiadane wykształcenie,
5) kopie dokumentów potwierdzające wymagany staż pracy na stanowisku kierowniczym lub doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej w sektorze kultury,
6) oświadczenie kandydata (zgodnie z załącznikiem nr 3 do ogłoszenia).
Niezłożenie kompletu ww. dokumentów lub złożenie ich po terminie określonym w pkt. V stanowi podstawę do odrzucenia oferty z powodu niespełnienia wymogów formalnych konkursu.
III. Wymagane dodatkowe kwalifikacje, umiejętności i kompetencje:
1) posiadanie wykształcenia w jednej z wymienionych dziedzin: nauk humanistycznych, nauk społecznych lub sztuki,
2) znajomość języka obcego (na poziomie komunikatywnym),
3) znajomość zagadnień i problematyki związanej z funkcjonowaniem instytucji kultury, w tym przepisów prawnych dotyczących organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej i finansów publicznych,
4) wiedza z zakresu pozyskiwania środków finansowych i realizacji projektów kulturalnych (miękkich i inwestycyjnych) ze źródeł pozabudżetowych – doświadczenie w pozyskiwaniu środków zewnętrznych, w tym z UE będzie dodatkowym atutem.
Do wniosku mogą być dołączone inne dokumenty potwierdzające dorobek i osiągnięcia zawodowe kandydata (np.: opinie, rekomendacje).
IV. Zadania realizowane przez Dyrektora:
1) kierowanie działalnością instytucji, planowanie i wytyczanie kierunków jej działania,
2) planowanie i dysponowanie środkami budżetu instytucji, prowadzenie polityki gospodarczej i finansowej,
3) zapewnianie skutecznej kontroli zarządczej w instytucji,
4) wydawanie wewnętrznych aktów normatywnych,
5) zatwierdzanie planów ekonomiczno-finansowych i socjalno-bytowych kierowanej instytucji kultury,
6) wykonywanie czynności pracodawcy, w rozumieniu przepisów kodeksu pracy,
7) zawieranie umów związanych z funkcjonowaniem instytucji, ustalanie zasad polityki personalnej oraz dysponowanie funduszem płac,
8) współpraca z organami samorządów lokalnych, organami, organizacjami
i instytucjami w zakresie realizowanych celów i zadań statutowych Łódzkiego Domu Kultury.
V. Sposób i termin złożenia dokumentów:
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach w Biurze Podawczym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego lub przesyłać pocztą na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź,
w terminie do dnia 09.09.2024 r. do godz. 16:00. W obu przypadkach na kopercie należy umieścić informację „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Łódzkiego Domu Kultury – NIE OTWIERAĆ”.
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu.
VI. Przewidywany termin rozpatrzenia ofert oraz zakończenia postępowania konkursowego: 25.10.2024 r.
VII. Informacje dodatkowe:
1) Informacji o konkursie udziela Departament Kultury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź, tel. (42) 291-98-20,
e-mail: sekretariat.kultura@lodzkie.pl w godzinach pracy Urzędu,
2) Osoby przystępujące do konkursu mogą wystąpić do organizatora lub instytucji
o udostępnienie danych dotyczących warunków organizacyjno-finansowych funkcjonowania instytucji na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej,
3) Wszystkie wymienione w ogłoszeniu załączniki można pobrać ze strony internetowej: https://bip.lodzkie.pl/ogloszenia/pwu/nabor-na-stanowiska-kierownicze-w-jednostkach-podleglych lub otrzymać w sekretariacie Departamentu Kultury, adres jw.,
4) Na wniosek Komisji kandydat może zostać zobowiązany do przedstawienia oryginałów dokumentów złożonych w formie kopii,
5) Nieobecność kandydata na rozmowie kwalifikacyjnej we wskazanym przez Komisję terminie, bez względu na przyczynę, traktowana będzie jako rezygnacja z ubiegania się o stanowisko,
6) Kandydaci zostaną pisemnie poinformowani o wynikach prac Komisji oraz
o rozstrzygnięciu konkursu,
7) Program działania instytucji, złożony przez uczestnika konkursu wyłonionego przez komisję konkursową na kandydata na dyrektora, zostanie podany do publicznej wiadomości w terminie 7 dni od dnia jego powołania,
8) Pod ocenę merytoryczną Komisji będzie poddawany przede wszystkim autorski program działania instytucji, jak również inne wymagane kwalifikacje.